Οι 7 Καλύτεροι Mindfulness Τρόποι για να μη Βάλετε Κιλά Φέτος στις Γιορτές

liza, varvogli, psyxologia, symvoules, paidi, katapliktiki, mama,

Γιορτινά τραπέζια, μελομακάρονα, κουραμπιέδες, ποτά, έξοδοι, τραπέζια σε σπίτια και εστιατόρια με φίλους και συγγενείς… Το φαγητό μας φέρνει πιο κοντά, αλλά η υπερβολή μας κάνει να αναστενάζουμε όταν προσπαθούμε να κουμπώσουμε το φερμουάρ από το καλό μας τζην και αυτό δεν ανεβαίνει με τίποτα!

Οι γιορτές δεν είναι καλή εποχή για δίαιτα! Σωστά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας άδεια να φάει μέχρι σκασμού, γιατί μετά θα το μετανιώσουμε και θα είναι αργά!

Πώς οι βασικές αρχές του mindfulness, της ενσυνειδητότητας, μπορούν να μας βοηθήσουν να μην πάρουμε περιττά κιλά φέτος τις γιορτές;

  1. Προσέξτε τι λέτε στον εαυτό σας!

Αντί να πείτε «φέτος τις γιορτές θα το ‘ράψω’ και δε θα φάω τίποτα», που δεν είναι ρεαλιστικό, είναι προτιμότερο να πείτε «φέτος θέλω να ευχαριστηθώ και ταυτόχρονα να προσέξω τι τρώω για να μη βάλω βάρος». Η δεύτερη δήλωση είναι πολύ πιο ρεαλιστική και γι’ αυτό πολύ πιο πιθανό να την ακολουθήσετε.

  1. Πρώτα κάντε μια βόλτα γύρω από τον μπουφέ και μετά βάλτε φαγητό στο πιάτο σας.

Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Cornell των ΗΠΑ, συνήθως βάζουμε στο πιάτο μας 65% από τα τρία πρώτα φαγητά που θα δούμε σε έναν μπουφέ, μόνο και μόνο επειδή τα είδαμε πρώτα! Και μετά φορτώνουμε το πιάτο μας με ό,τι άλλο δούμε και μας αρέσει και επειδή δεν έχουμε αφήσει χώρο για τα αγαπημένα μας φαγητά που είναι πιθανότατα παρακάτω στον μπουφέ (και δε μπορούμε να αφήσουμε αυτά που πήραμε ήδη και έχουμε μεγαλώσει με την ατάκα «φάε όλο σου το φαγητό») τρώμε το πρώτο πιάτο και μετά πάμε και για δεύτερο. Προσοχή λοιπόν τι βάζετε στο πιάτο σας! Πρώτα να δείτε τι έχει ο μπουφές και μετά να σερβιριστείτε.

 

  1. Κάτω τα χέρια από τα μελομακάρονα!

Μια κακή συνήθεια που έχει ως αποτέλεσμα το να βάλετε κιλά είναι όταν κάθεστε και κάνετε κάτι, πχ διαβάζετε ένα άρθρο, απαντάτε στα μειλ σας, ή βλέπετε τηλεόραση και παράλληλα τρώτε. Θυμηθείτε ότι όταν τρώτε χωρίς να το συνειδητοποιείτε, όπως όταν βάζετε το χέρι στον κουβά με το ποπκορν, αλλά δεν είναι ποπκορν και είναι μελομακάρονα, βάζετε θερμίδες χωρίς να το καταλάβετε.

  1. Φάτε αργά, απολαμβάνοντας την κάθε μπουκιά.

Μη βιάζεστε να καταπιείτε τη μπουκιά σας για να μιλήσετε! Μη βάζετε στο στόμα σας την επόμενη μπουκιά, προτού κατεβάσετε την προηγούμενη!

  1. Κάντε μια βόλτα! Με αυτό τον τρόπο τρώτε λιγότερη σοκολάτα!

Αυτό το αποτέλεσμα βρήκαν επιστήμονες που μελετούν τις διατροφικές συνήθειες και την απώλεια βάρους. Περπατήστε έντονα για 20 λεπτά, ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική, και μαζί με τις θερμίδες που θα κάψετε, θα μειωθεί η όρεξή σας για σοκολάτα, όπως επίσης θα μειωθεί και η κορτιζόλη, η ορμόνη του στρες.

 

  1. Μάθετε να περιμένετε!

Βάλτε στην τσέπη σας μέντες χωρίς ζάχαρη και απολαύστε τις συχνά! Έρευνες δείχνουν ότι η μέντα βοηθάει με φυσικό τρόπο να μειώσει την όρεξη.

  1. Αφήστε το αγαπημένο σας φαγητό για το τέλος.

Το επιστημονικό περιοδικό Appetite δημοσίευσε πρόσφατα μια έρευνα που δείχνει ότι θυμόμαστε καλύτερα το φαγητό που φάγαμε τελευταίο. Έτσι, αν φροντίσετε να φάτε τελευταίο κάτι που σας αρέσει πολύ, έχετε λιγότερες πιθανότητες να φάτε κάτι άλλο, επειδή θέλετε να μείνετε παραπάνω με την αγαπημένη σας γεύση στο στόμα.

 

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ «ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» ΕΔΩ
http://www.mamaya.gr/product/133/paidika-to-mystirio-ton-xristoygennon-

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΜΑΜΑ: ΓΙΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ 6-9 ΕΤΩΝ
http://www.mamaya.gr/product/88/psyxologiaaytoboitheia-katapliktiki-mama-gia-mamades-me-paidia-6-9-eton-

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΜΑΜΑ: ΓΙΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ 9-12 ΕΤΩΝ
http://www.mamaya.gr/product/97/psyxologiaaytoboitheia-katapliktiki-mama-gia-mamades-me-paidia-9-12-eton-