Tρεις Απλοί Τρόποι για να Νιώσετε Όμορφα, εσείς και το παιδί σας

liza, varvogli, psyxologia, symvoules, paidi, katapliktiki, mama,

Όταν σκέφτεστε τη ζωή σας, βάζετε κάποιους όρους, λέτε δηλαδή ότι αν κάποια πράγματα ήταν διαφορετικά, προς το καλύτερο, τότε θα ήσασταν πιο ευτυχισμένοι και η ζωή σας θα ήταν πολύ καλύτερη;

Υπάρχουν πράγματα που θέλετε να αλλάξετε στη ζωή σας; Για παράδειγμα να έχετε περισσότερα χρήματα, ή περισσότερο ελεύθερο χρόνο;

Υπάρχουν πράγματα που θέλετε να αλλάξετε στο παιδί σας; Για παράδειγμα να συνεργάζεται πιο εύκολα, να είναι πιο υπεύθυνο ή λιγότερο γκρινιάρικο;

Υπάρχουν πράγματα που θέλετε να αλλάξετε στον εαυτό σας; Για παράδειγμα να χάσετε κιλά, να είστε πιο γυμνασμένοι, να κόψετε το κάπνισμα;

Όλοι θα θέλαμε να υπήρχαν στη ζωή μας κάποια ακόμα θετικά στοιχεία και να έλειπαν κάμποσα αρνητικά… Όλοι πιστεύουμε ότι «αν» τα πράγματα ήταν τέλεια και όπως ακριβώς τα θέλαμε, τότε θα ήμαστε ευτυχισμένοι… Μόνο που στην αληθινή ζωή τα πράγματα ποτέ δεν είναι ακριβώς όπως τα θέλουμε και η τελειότητα είναι κάτι άπιαστο. Ποτέ η ζωή μας δε θα είναι απολύτως «τέλεια», αφού πάντα θα υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλουμε, ποτέ το παιδί μας δε θα είναι τέλειο, και, φυσικά, ούτε εμείς οι ίδιοι μπορούμε να πετύχουμε ένα στάδιο τελειότητας, αφού είναι στη φύση μας το να εξελισσόμαστε, να βάζουμε στόχους και να τους κατακτούμε και να συνεχίζουμε την πορεία μας.

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη αυτά που μας λένε οι πρόσφατες επιστημονικές έρευνες, ακόμα και αν γίνουν ευχάριστες αλλαγές στη ζωή μας, πχ αν κερδίσουμε ένα σημαντικό χρηματικό ποσό στο λαχείο, πάλι, δε θα είμαστε ευτυχισμένοι για πάντα. Μέσα σε ένα χρόνο από την καλή μας τύχη, η διάθεσή μας και το επίπεδο της ευτυχίας μας θα έχει επιστρέψει στο επίπεδο που ήταν πριν συμβεί το ευτυχές αυτό γεγονός. Ο Δρ. Martin Seligman, πατέρας της θετικής ψυχολογίας, τονίζει ότι οι άνθρωποι έχουν ένα γενετικά καθορισμένο δείκτη προσωπικής ευτυχίας, ο οποίος καθορίζει πόσο ευτυχισμένοι θα είναι στη ζωή τους. Έτσι, υλικά αγαθά και καταστάσεις δε μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους ‘για πάντα’. Αν θέλουμε πράγματι να αυξήσουμε την αίσθηση προσωπικής μας ευτυχίας, τότε θα πρέπει να αλλάξουμε τον εσωτερικό μας δείκτη προσωπικής ευτυχίας.

Σταματήστε λοιπόν να κυνηγάτε την τελειότητα, γιατί αντί να σας οδηγήσει στην ευτυχία θα σας απομακρύνει από αυτή! Αυτό συμβαίνει επειδή όταν αναζητούμε την τελειότητα, θέτουμε ένα πολύ ψηλό στάνταρ, ένα ιδανικό που είναι άφταστο (ή που δεν υπάρχει!), αντί να εκτιμάμε τα όσα έχουμε και όσα είμαστε. Σταματήστε να μάχεστε την ίδια σας τη ζωή και επικεντρωθείτε στο να γίνεται ευτυχισμένοι, όχι τέλειοι!

Πώς μπορείτε να Αυξήσετε το Επίπεδο της Ευτυχίας σας, για εσάς και το παιδί σας

1. Καλλιεργήστε συναισθήματα ευγνωμοσύνης. Μην πέσετε στην παγίδα να αρχίσετε να κάνετε τη λίστα με όσα δεν έχετε! Ούτε και σας λέω να παραστήσετε ότι δεν πειράζει που σας λείπουν κάποια πράγματα. Αλλά, για σκεφτείτε το αλλιώς- και το να παραπονιέστε διαρκώς για όσα σας λείπουν δεν βοηθάει στο να εμφανιστούν δια μαγείας, ούτε σας βοηθάει να νιώσετε καλύτερα. Και είναι σίγουρο ότι υπάρχουν κάποια καλά και ωραία πράγματα στη ζωή σας, τα οποία είτε τα θεωρείτε δεδομένα είτε τα υποβιβάζετε. Παρόλα αυτά, ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις υπάρχουν αυτά τα όμορφα, φωτεινά σημεία. Αναγνωρίστε τα και εκτιμήστε τα. Βρείτε έναν τρόπο να επικεντρώσετε την προσοχή σας σε αυτά.
Αν είστε γονιός, εκτιμήστε το γεγονός ότι έχετε ένα, ή παραπάνω παιδιά. Ευχαριστηθείτε την προσωπικότητά τους, την παρουσία τους, την αγάπη τους και περάστε όμορφα μαζί τους. Μην ξεκινήσετε με το «αν το παιδί μου είχε καλύτερη συμπεριφορά, ή κοιμόταν περισσότερο, ή γκρίνιαζε λιγότερο, κλπ.», γιατί αυτό δε θα σας οδηγήσει πουθενά. Παρατηρήστε πώς η δική σας θετική συμπεριφορά απέναντι στο παιδί σας αλλάζει τη διάθεση αλλά και τη συμπεριφορά του παιδιού σας προς το καλύτερo.


2. Καλλιεργήστε αισιόδοξη στάση ζωής. Οι έρευνες σταθερά δείχνουν ότι οι αισιόδοξοι άνθρωποι έχουν καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία, είναι πιο ευτυχισμένοι, έχουν λιγότερο άγχος και στρες, καλύτερες σχέσεις και περισσότερα χρόνια ζωής. Μάθετε να σκέφτεστε θετικά, να βλέπετε τη φωτεινή πλευρά της ζωής και να κάνετε προσπάθειες με πίστη προς το καλύτερο, και όχι με φόβο προς το χειρότερο.

3. Διαλέξτε αγάπη. Ξεκινήστε δείχνοντας αγάπη και εκτίμηση στον ίδιο σας τον εαυτό. Αγκαλιάστε τον εαυτό σας με τα προτερήματα και τα ελαττώματά του, με τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του. Θυμηθείτε ότι δεν υπάρχει τελειότητα, μόνο αυτοβελτίωση και αποδοχή και αγάπη προς τον εαυτό. Δώστε στο παιδί σας αγάπη άνευ όρων, απλώς πέστε του και δείξτε του πόσο πολύ το αγαπάτε για το ποιος είναι σαν άνθρωπος, και όχι επειδή έφαγε την τελευταία κουταλιά από το φαγητό του, ή έβαλε πολλά γκολ στο ποδόσφαιρο ή έφερε άριστα στο τεστ ή είχε άψογη συμπεριφορά. Δίνοντας στο παιδί σας αγάπη και δείχνοντάς του ότι το αποδέχεστε σαν άνθρωπο, το βοηθάτε να μάθει να αγαπάει τον εαυτό του και να έχει μεγαλώνοντας μια ζεστή και υποστηρικτική εσωτερική φωνούλα, που θα είναι αυτή που θα έχετε καλλιεργήσει εσείς με τον τρόπο σας και το πώς του μιλάτε τώρα που είναι παιδί.

Διαβάστε περισσότερα tips και συμβουλές στα 2 βιβλία μου που κυκλοφορούν απο τις εκδόσεις mamaya απο τη νέα σειρά με τίτλο «Καταπληκτική μαμά»

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΜΑΜΑ: ΓΙΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ 6-9 ΕΤΩΝ
http://www.mamaya.gr/product/88/psyxologiaaytoboitheia-katapliktiki-mama-gia-mamades-me-paidia-6-9-eton-

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΜΑΜΑ: ΓΙΑ ΜΑΜΑΔΕΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ 9-12 ΕΤΩΝ
http://www.mamaya.gr/product/97/psyxologiaaytoboitheia-katapliktiki-mama-gia-mamades-me-paidia-9-12-eton-