10 Μικρές Αλλά Σοβαρές Ενδείξεις ότι Υποφέρεις και Χρειάζεσαι ένα Διάλειμμα Άμεσα

Αν έχεις μάθει να τρέχεις με τα χίλια, δε συνειδητοποιείς ότι έχεις κουραστεί και ότι ο οργανισμός σου σου στέλνει σήματα να κατεβάσεις ταχύτητα και να προσέξεις τον εαυτό σου. Αν έχεις τα παρακάτω σημάδια, χρειάζεται να κάνεις κάτι διαφορετικά γιατί το σύστημά σου φωνάζει ότι έχει εξουθενωθεί και είσαι στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

1. Αισθάνεσαι διαρκώς κούραση.

Ακόμα και όταν ξυπνάς το πρωί, αισθάνεσαι κουρασμένη. Η κούραση μπορεί να είναι σωματική ή ψυχική. Νιώθεις ότι δεν έχεις ενέργεια ή διάθεση να αντιμετωπίσεις όλα όσα έχεις να κάνεις μέσα στη μέρα σου. Πολύ θα ήθελες να κουκουλωθείς κάτω από τα σκεπάσματα και να μείνεις στο κρεβάτι όλη μέρα, αλλά πιέζεις τον εαυτό σου και δεν το κάνεις.

2. Δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς.

Ξαφνικά το να επικεντρώσεις την προσοχή σου σε κάτι είναι δύσκολο- μπορεί να δυσκολεύεσαι να ακολουθήσεις τις οδηγίες βήμα-βήμα από μια συνταγή, ίσως ξεχνάς που έβαλες τα κλειδιά ή το πορτοφόλι σου, δε θυμάσαι που πάρκαρες ή αν πήρες τη βιταμίνη σου. Νιώθεις ότι υπάρχει μια ομίχλη μέσα στο μυαλό σου που σε εμποδίζει να σκεφτείς ξεκάθαρα.

3. Έχεις έντονο στρες.

Στρεσάρεσαι και αγχώνεσαι για το κάθε τι, ακόμα και για μικρά ή ασήμαντα πράγματα που στο παρελθόν δεν τους έδινες σημασία. Κάθε φορά που έχεις να κάνεις ένα ακόμα πράγμα αισθάνεσαι ότι σου έχουν φορτώσει το βάρος της γης στους ώμους σου και είσαι σαν τον Άτλαντα- έχεις λυγίσει από το βάρος του φορτίου σου.

4. Δεν έχεις χρόνο για διάλειμμα.

Ακόμα και όταν πεις ότι κάνεις διάλειμμα, στην πραγματικότητα τρέχεις για να προλάβεις κάτι άλλο, έχεις να τακτοποιήσεις μια επείγουσα υπόθεση ή κάτι που μόλις προέκυψε. Δεν προλαβαίνεις να πάρεις μια ανάσα και προκύπτει η επόμενη υποχρέωση. Έχεις ξεχάσει τι θα πει να κάνεις πράγματα για τον εαυτό σου.

5. Έχεις ξεσπάσματα θυμού και νεύρων όλη την ώρα.

Ακόμα και στα αγαπημένα σου πρόσωπα: στα παιδιά, τον/τη σύζυγο, τους φίλους, τους γονείς σου… Για ασήμαντη αφορμή ξεσπάς με έντονο τρόπο. Μετά νιώθεις ακόμα μεγαλύτερο θυμό ή στεναχώρια για το ξέσπασμά σου. Υπόσχεσαι στον εαυτό σου ότι δεν θα το ξανακάνεις, αλλά δυστυχώς το επαναλαμβάνεις στην πρώτη ευκαιρία.

6. Έχεις απομονωθεί.

Δεν έχει διάθεση να βλέπεις φίλους, να βγαίνεις έξω, να ασχολείσαι με πράγματα που αγαπάς. Προτιμάς να κάτσεις σπίτι, μπροστά στην τηλεόραση και να χαζεύεις. Ίσως και να αποφεύγεις να σηκώσεις το τηλέφωνο. Σίγουρα αποφεύγεις τις προσκλήσεις και τις παρέες.

7. Σκέφτεσαι πιο απαισιόδοξα από ποτέ.

Βλέπεις μόνο προβλήματα και δυσκολίες μπροστά σου. Δε μπορείς να δεις λύσεις. Πιστεύεις ότι θα συμβεί το χειρότερο. Προβλέπεις ότι το μέλλον σου διαγράφεται μαύρο και άραχνο.

8. Δεν τρως και δεν κοιμάσαι καλά.

Δεν επενδύεις στην αυτοφροντίδα σου. Είτε τρως ελάχιστα, είτε το ρίχνεις στο συναισθηματικό φαγητό για να γεμίσεις το ψυχικό κενό σου και να καταλαγιάσεις το άγχος σου. Πιθανότατα έχεις προβλήματα στον ύπνο- μπορεί να δυσκολεύεσαι να σε πάρει ο ύπνος, να ξυπνάς όλη την ώρα, να βλέπεις εφιάλτες που σε ταράζουν και διακόπτουν τον ύπνο σου ή να κοιμάσαι υπερβολικά και να μη μπορείς να σηκωθείς.

9. Έχεις πόνους και φοβάσαι ότι έχεις κάποια ασθένεια.

Τρέχεις στους γιατρούς με πόνους, πονάκια και δυσφορία και δε σου βρίσκουν τίποτα. Διαρκώς νιώθεις άρρωστη, αλλά κανείς δε σου δίνει διάγνωση. Ζαλίζεσαι, δυσκολεύεσαι να πάρεις ανάσα, νιώθεις να σβήνεις, πονάει το στήθος σου, είναι σφιγμένο το στομάχι σου- τα σωματικά συμπτώματα που έχεις σε κάνουν να θεωρείς ότι έχεις κάποια σοβαρή ασθένεια, παρά το ότι οι εξετάσεις δείχνουν το αντίθετο. Δεν σου περνάει καν από το μυαλό ότι μπορεί να είναι το υπερβολικό στρες και άγχος που βιώνεις σε αυτή τη φάση.

10. Δε σε ευχαριστούν πια τα πράγματα που σου άρεσαν κάποτε.

Γενικά, δεν ευχαριστιέσαι τη ζωή σου. Το κάθε τι είναι δύσκολο και αγγαρεία. Δε μπορείς να ευχαριστηθείς τίποτα, έχει χαθεί η χαρά και η ευχαρίστηση από τη ζωή σου.

Όλα αυτά είναι σημάδια ψυχικής εξουθένωσης, στρες και ενδεχομένως κατάθλιψης. Είναι σημαντικό να φροντίσεις τον εαυτό σου και να πάρεις τον έλεγχο της ζωής σου και πάλι στα χέρια σου, για να αισθάνεσαι ότι έχεις ενέργεια, ηρεμία και χαρά της ζωής.


Το άγχος (στρες) είναι πηγή για πολλά προβλήματα ψυχικής και σωματικής υγείας. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής του σήμερα δε βοηθούν να βρούμε την ηρεμία και που χριεαζόμαστε.

Όμως υπάρχει λύση για να απαλαγείς από το άγχος

σεμινάριο για στρες

Μείωσε το άγχος με τη μέθοδο του Μindfulness στο σεμινάριο που διοργανώνω στις 17/2

Μάθε περισσότερα εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Θέλεις να διαβάζεις πρώτα από όλους τα άρθρα μου; Βάλε εδώ το email σου και θα λαμβάνεις αποκλειστικά άρθρα και άλλα νέα μου.