16 Δύσκολες Αλήθειες για πιο Εύκολη Ζωή

1. Η απογοήτευση είναι αναπόφευκτη.

Όσο νωρίτερα το συνηθίσεις, τόσο το καλύτερο, γιατί θα μπορείς να την αναγνωρίσεις γι’ αυτό που είναι: κάτι που συμβαίνει σε όλους. Οπότε δε θα κάτσεις να σκάσεις! Να θυμάσαι ότι μπορεί να σε απογοητεύσουν ακόμα και οι αγαπημένοι σου άνθρωποι, ή ο ίδιος σου ο εαυτός. Δες ποια προσδοκία οδήγησε στην απογοήτευση και διόρθωσε την.

2. Οι αποτυχίες είναι μέσα στη ζωή.

Μη θεωρείς ότι τυχαίνουν μόνο σε σένα και μην τις κρίνεις σαν κάτι σοκαριστικό. Δέξου ότι ακόμα και αν έχεις προετοιμαστεί, ακόμα και αν έχεις κάνει τις σωστές κινήσεις, υπάρχουν παράγοντες έξω από τον έλεγχό σου που μπορεί να οδηγήσουν στην αποτυχία. Η αποτυχία είναι ο δρόμος για την επιτυχία. Μάθε από τα λάθη σου και συνέχισε την πορεία σου χωρίς να αμφισβητείς τον εαυτό σου.

3. Βάλε αγάπη στη ζωή σου.

Κάνε την αγάπη προτεραιότητα. Ξεκίνα με το να αγαπάς τον εαυτό σου όπως είσαι, με τα προτερήματα και τα ελαττώματά σου. Δείξε αγάπη στους ανθρώπους γύρω σου, στα ζώα, τη φύση. Απόκτησε τη συνήθεια να βλέπεις τα πράγματα μέσα από ένα πρίσμα αγάπης. Ο κόσμος σου θα γίνει πολύ καλύτερος.

4. Μάθε να λες «αντίο» χωρίς να πληγώνεσαι.

Φίλοι, γνωστοί, μικροί ή μεγάλοι έρωτες είναι συχνά περαστικοί από τη ζωή μας. Μάθε να αναγνωρίζεις πότε μία σχέση τελείωσε και να λες «αντίο» χωρίς να πονάς και να πληγώνεσαι. Να παίρνεις τα καλά που σου έδωσε αυτή η σχέση και να τα κρατάς για να γίνεσαι εσύ καλύτερος άνθρωπος.

5. Να έχεις το θάρρος της γνώμης σου.

Μη προσπαθείς κάθε φορά να πεις ή να κάνεις πράγματα που πιστεύεις ή ξέρεις ότι θα ευχαριστήσουν τους γύρω σου αλλά αντιβαίνουν στις δικές σου αξίες και επιθυμίες. Να είσαι ο εαυτός σου, να λες αυτό που σκέφτεσαι και να κάνεις αυτό που είναι σωστό για εσένα.

6. Το πλάνο είναι ότι «δεν υπάρχει πλάνο».

Μπορεί να κάνεις σχέδια και να έχεις οργανώσει στο νου σου τη ζωή σου με έναν συγκεκριμένο τρόπο, μόνο και μόνο για να διαπιστώσεις ότι τα πράγματα δεν έρχονται και δε γίνονται με τη σειρά που τα περίμενες! Μην το πολεμήσεις! Ακολούθησε τη ροή των πραγμάτων, κάνοντας αυτά που είναι σημαντικά για εσένα, και ας είναι σε άλλη στιγμή από αυτή που τα είχες προγραμματίσει.

7. Βάλε στόχους.

Μην περιμένεις να βρεις «ευκαιρίες» μπροστά σου τις οποίες θα αξιοποιήσεις. Θα συναντήσεις ευκαιρίες όταν πρώτα έχεις θέσει τους στόχους σου. Σιγουρέψου ότι κάθε μέρα κάνεις κάτι, όσο μικρό και αν είναι αυτό προς την κατεύθυνση του στόχου σου.

8. Απόκτησε καλές, καθημερινές συνήθειες.

Γιατί τελικά αυτές είναι που οδηγούν στην πραγματοποίηση των στόχων σου. Αν ο στόχος σου είναι να έχεις γυμνασμένο σώμα, τότε οι καθημερινές σου συνήθειες θα πρέπει να έχουν κάποια κίνηση και άσκηση. Αν θες να χάσεις κιλά, οι καθημερινές σου συνήθειες θα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση του να τρως περισσότερα φρούτα και λαχανικά και λιγότερα λιπαρά.

9. Μη συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους.

Καθένας έχει τη ζωή του, τους στόχους του, την ατομική του πορεία. Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους. Η καλύτερη σύγκριση είναι σε σχέση με τον εαυτό σου: να βλέπεις που ήσουν χτες και που βρίσκεσαι σήμερα.

10. Μάθε να συγχωρείς τον εαυτό σου.

Είναι σίγουρο ότι θα πάρεις λανθασμένες αποφάσεις, ότι κάποια πράγματα δε θα σου βγουν, ότι κάποιες ενέργειές σου δε θα οδηγήσουν εκεί που ήθελες- και αυτό είναι εντάξει. Μάθε να συγχωρείς τον εαυτό σου και να συνεχίζεις την πορεία σου με πίστη και αισιοδοξία.

11. Αποδέξου ότι δε γίνεται να σε συμπαθούν όλοι.

Ακόμα και αν η συμπεριφορά σου είναι πάντα σωστή, ακόμα και αν είσαι σε όλα «τέλειος» -στο βαθμό φυσικά που είναι εφικτό- και πάλι δε θα σε συμπαθούν όλοι. Αυτό είναι φυσιολογικό και δεν έχει να κάνει με το ποιος είσαι εσύ, αλλά με το τι θέλουν οι άλλοι. Δες το και αλλιώς: ούτε κι εσύ συμπαθείς όλους όσους ξέρεις!

12. Να εκφράζεις τα συναισθήματά σου.

Να μοιράζεσαι τη χαρά σου γιατί γίνεται διπλή, να μοιράζεσαι και τη λύπη σου γιατί μειώνεται. Μην «καταπίνεις» τα συναισθήματά σου και παριστάνεις ότι όλα καλά και ότι δεν τρέχει τίποτα, γιατί τα συναισθήματα που δεν εκφράζονται έχουν την τάση να κάνουν εμφανή την παρουσία τους μέσα από άλλους δρόμους, όπως πχ. την εμφάνιση σωματικών συμπτωμάτων.

13. Να καλλιεργήσεις νοοτροπία της εξέλιξης.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να αυτομαστιγώνεσαι για τα λάθη που έκανες, αλλά να συνειδητοποιείς ότι και αυτά σου διδάσκουν κάτι. Μάθε από τα λάθη σου, φρόντισε να μην τα επαναλάβεις και συνέχισε την πορεία σου.

14. Να κάνεις πράγματα που σε φοβίζουν ελαφρώς.

Μην κινείσαι διαρκώς στην πεπατημένη και κάνεις πράγματα που σου είναι εύκολα. Μάθε να αποδέχεσαι μικρές προκλήσεις και να υπερβαίνεις τον εαυτό σου για να νικήσεις τις αδυναμίες, τις φοβίες και την έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό σου.

15. Να μην αμφισβητείς τον εαυτό σου.

Μη μπεις στη διαδικασία να αμφισβητείς τον εαυτό σου, τις ικανότητες και τις δυνατότητες που έχεις. Να πιστεύεις σε εσένα! Να πιστεύεις στην αξία σου και να επενδύεις στην αυτοβελτίωσή σου.

16. Μην εξαρτάς την ευτυχία σου από κανέναν και από τίποτα.

Να θυμάσαι ότι εσύ δημιουργείς την ευτυχία σου με εσωτερικούς όρους, με το πώς σχεδιάζεις και βλέπεις τη ζωή σου. Μην περιμένεις να γνωρίσεις κάποιο άλλο άτομο που θα σου προσφέρει ευτυχία, ούτε και να βάλεις όρους τύπου «αν παντρευτώ, αν χωρίσω, αν έχω λεφτά, κοκ.» θα είμαι ευτυχισμένη. Η ευτυχία είναι επιλογή στο εδώ και τώρα.


Υπάρχει μέθοδος για να βρείτε την ευτυχία: λέγεται mindfulness και διδάσκεται σε όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια του κόσμου.

Στο βιβλίο μου “Mindfulness Βρες τον εαυτό σου, βρες την ευτυχία σου” θα μάθετε αυτή τη μέθοδο όπως τη διδάχτηκα στο Harvard.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Θέλεις να διαβάζεις πρώτα από όλους τα άρθρα μου; Βάλε εδώ το email σου και θα λαμβάνεις αποκλειστικά άρθρα και άλλα νέα μου.